att det ska vara så läskigt ibland att tiden går så fort..

Att en sekund går så fort, det kan jag inte tänka mig. Att framtiden kommer mer stormsteg, kan jag inte heller förstå. Att livet gått fort som det gjort, att jag redan ska fylla 16 i år. Visserligen är det ett tag kvar, men man kan ju ändå inte sluta förundras över att tiden, att den går så fort.
Jag skulle kunna göra vad som helst för att tiden i vissa ögonblick varar i all oändlighet. Som alla fina stunder jag har tillsammans med Mikael, eller alla bra stunder med vänner och familj. Jag önskar att man kunde stoppa tiden, att den stannar just i det där perfekta ögonblicken.
En sak som jag insett, är att jag alltid vill att allting ska gå fort, så fort så att jag inte hinner njuta av det goda som är just nu och här, då och det som var. Jag blickar alltid framåt, vill alltid bli större, vill alltid göra det där som är roligare än allt det där andra.
Och en sak har jag lärt mig av det, att jag ska försöka börja njuta mer av ögonblicket, det som är nu, och här. Inte sen och där.









Kommentarer
Postat av: josephine

gillar din blogg julia! :D<3

2012-02-09 @ 20:40:12
URL: http://svampbobjosse.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0